niedziela, 30 września 2012

Droga wzdłuż torów w gminie Dopiewo (3) – podsumowanie



Idąc za ciosem link link1, przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Jest on na tyle fantastyczny, że wydaje mi się nierealny. Tym bardziej, że jego realizacja zależy już wyłącznie od władz miasta Poznania. Uważam jednak, że inwestycja ta ułatwiłaby życie nie tylko mieszkańcom gmin ościennych, ale również Poznaniakom.
Myślę tu o budowie drogi łączącej ul. Grunwaldzką z ul. Hetmańską. Trasa przebiegałaby wzdłuż linii kolejowej od wiaduktu na Janikowie, poprzez stację Górczyn i dochodziłaby do ul. Hetmańskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Kolejową. Odcinek miałby ok. 5,5 km długości.

Ostatnio pojawiła się informacja, że urbaniści poznańscy przewidują połączenie ul. Głogowskiej (w rejonie Dworca Zachodniego) z ul. Hetmańską (w rejonie skrzyżowania z ul. Kolejową). Ma to na celu odciążenie części ul. Głogowskie oraz ułatwienie dojazdu z centrum miasta na Wildę.
Gdyby przedłużyć planowaną trasę do przejazdu kolejowego w Janikowie, zarówno dojazd do Poznania z Dopiewa, Komornik czy Stęszewa, jak i wyjazd z miasta mogłyby ulec znacznemu skróceniu. Ulice: Grunwaldzka i Głogowska w znacznym stopniu mogłyby zostać odciążone – niektóre odcinki, jak np. Głogowska na wysokości Parku Wilsona, mogłaby zostać zamieniona na deptak.

Teren wzdłuż linii kolejowej na większości trasy jest niezagospodarowany. Dominują ogródki działkowe i nieużytki. Tylko w kilku miejscach nowa droga kolidowałaby z istniejącą zabudową.
Nowa droga umożliwiłaby wielu osobom bezpośredni dojazd do centrum z pominięciem newralgicznych węzłów. Oddana do użytku zachodnia obwodnica tak naprawdę umożliwia dojazd do Poznania kilkoma trasami do tego samego punktu – dzielnicy Ogrody na Jeżycach. Dojazd autostradą, stosunkowo wygodny jest znacznie dłuższy i pozwala na wjazd do miasta tylko w 2 miejscach.

Nowa droga, połączona z istniejącą infrastrukturą drogową, pozwoliłaby na wjazd do Poznania w wielu punktach. Należy zaznaczyć, że istniejąca sieć drogowa pomiędzy ul. Grunwaldzką a linią kolejową do Berlina jest niefunkcjonalna i nie spełnia swojej roli. Na tym obszarze zlokalizowanych jest wiele firm i zakładów, a dojazd do nich często stanowi duży problem. Budowa nowej trasy znacznie poprawiłoby funkcjonalność tej części Poznania a równocześnie stanowiłoby duże udogodnienie dla mieszkańców gmin ościennych.

Propozycje daję pod rozwagę władzom Gmin, miasta Poznania, a przede wszystkim mieszkańcom codziennie zmagającym się z uciążliwościami komunikacyjnymi.

Obserwatorka I (Pierwsza)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz