niedziela, 13 listopada 2011

Dlaczego nowy blog?

Wydawałoby się, że od 1989 r. mamy demokrację i wolność słowa. Niestety, w moim przekonaniu to tylko złudzenie, a większość mediów w dalszym ciągu zależna jest od czynników zewnętrznych.
W Gminie Dopiewo wydawanych jest kilka lokalnych periodyków – oficjalne pismo Czas Dopiewa, opozycyjny Goniec Dopiewski. Istnieje również kilka innych pism lokalnych. Założono również internetowe tzw. forum obywatelskie Moje Dopiewo, na którym mieszkańcy mogą się wypowiadać na dowolne tematy lokalne.
Wydawać by się mogło, że każdy mieszkaniec ma dostęp do pełnej informacji.
Niestety na własnym przykładzie mogę stwierdzić, że w dalszym ciągu w Gminie Dopiewo istnieje cenzura. Nie mówię tu o usuwaniu tekstów wulgarnych czy obrażających bezpodstawnie konkretne osoby. Kilkakrotnie przekonałam się, że niektóre niewygodne teksty napisane przeze mnie nie zostały opublikowane lub usunięto je z forum internetowego, bez poinformowania mnie i podania powodów.
W przypadku prasy lokalnej były to zazwyczaj artykuły pisane na zamówienie redakcji, które z niewidomych przyczyn nie zostały opublikowane. Redakcje zazwyczaj nie raczyły informować, dlaczego dany tekst się nie ukazał.
W przypadku forum internetowego, niektóre teksty były po krótkim czasie usuwane lub blokowane. Dotyczy to np. artykułu dotyczącego ruchu drogowego na drogach gminnych. Artykuł powoływał się wyłącznie na obowiązujące przepisy a mimo to, został zablokowany. Uniemożliwiono w ten sposób umieszczanie ewentualnych komentarzy czytelników.

Drugim znamiennym przykładem było niedopuszczenie do publikacji tekstu, zawierającego wyłącznie 2 przepisy ustawy o samorządzie gminnym, dotyczące ślubowania radnych oraz wójta gminy. Wyraźnie upublicznienie informacji o tym przepisie było komuś nie na rękę.

Tak więc, w związku z w/w problemami postanowiłam uruchomić swój własny blog. Będą na nim umieszczane moje własne komentarze, jak również teksty zgłaszane przez czytelników. Teksty będą weryfikowane wyłącznie pod względem etycznym – nie będzie miejsca dla komentarzy wulgarnych i obraźliwych dla konkretnych osób.
Zapraszam serdecznie na forum. Mam nadzieję, że mój blog wypełni istniejącą lukę w przepływie informacji.

Obserwatorka I (Pierwsza)

1 komentarz: