poniedziałek, 14 listopada 2011

Ślubowanie władz gminy - podstawa prawna

Niżej przedstawiam tekst wysłany na forum Moje Dopiewo w październiku 2011 r.



USTAWA
z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym
Art. 23a. 1. (39) Przed przystąpieniem do wykonywania mandatu radni składają ślubowanie:
"Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców."
Art. 29a. (94) 1. Objęcie obowiązków przez wójta następuje z chwilą złożenia wobec rady gminy ślubowania o następującej treści:
"Obejmując urząd wójta (burmistrza, prezydenta) gminy (miasta), uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy (miasta)." Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania: "Tak mi dopomóż Bóg."


Tekst ten nigdy na forum się nie ukazał, pytanie dlaczego. Nie zawiera wulgaryzmów ani nie dotyczy żadnej konkretnej osoby. Mimo to jego publikacja została zablokowana przez administratora strony.
Nasuwają się w związku z tym pytania:
·        Komu zależało, aby mieszkańcy nie dowiedzieli się o obowiązujących przepisach prawnych, żywotnie ich dotyczących?
·        Czy forum internetowe Moje Dopiewo jest rzeczywiście niezależnym forum, na którym mieszkańcy mogą pisać o sprawach Gminy Dopiewo?
·        Ile komentarzy, przesłanych na forum, zostało potraktowanych w podobny sposób?
·        Jak postępowanie administratora forum ma się do deklarowanej wolności wypowiedzi?

Jest to jeden z powodów uruchomienia przeze mnie własnego bloga. Nie mam zamiaru w ten sposób cenzurować informacji.

Obserwatorka I (Pierwsza)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz