niedziela, 5 stycznia 2014

Polemika z internautami (4) - do „foxa” i „pawelka”



Jak widzę, moje ostatnie wypowiedzi - Moje Dopiewo Inwestycje powiatowe, wywołały odzew na forum Moje Dopiewo. Bardzo mnie to cieszy, martwi natomiast, że tak niewiele osób angażuje się w sprawy gminy Dopiewo. Ponieważ zostałam wywołana do tablicy, muszę się odnieść do argumentów przedstawionych na Forum. Na marginesie - również zauważam wzrastające zapotrzebowanie na informację niezależną.
Ponieważ „fox” wypowiedział się jako pierwszy - link, jemu w pierwszej kolejności muszę odpowiedzieć.

1.      Ogłoszenie przetargu przed uzyskaniem klauzuli ostateczności dla decyzji administracyjnej, nie tylko zrid, ale i każdej innej - jest naruszeniem przepisów kodeksu postępowania administracyjnego. Decyzja staje się ostateczna w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronom postępowania pod warunkiem, że żadna ze stron nie wniesie odwołania. Art. 130 § 1 kpa stanowi, że „przed upływem terminu do wniesienia odwołania decyzja nie ulega wykonaniu”. Tak więc jednoznaczne jest, że nie można ogłosić przetargu na podstawie decyzji, która nie tylko nie posiada klauzuli ostateczności, ale nawet nie została jeszcze wydana. Z informacji w BIP-ie Powiatu Poznańskiego z 2 grudnia 2013 r. wynika, że wydano dopiero zawiadomienie o wszczęciu postępowania. Art. 11h ust. 1 ustawy o  szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych przewiduje 90 dni na wydanie decyzji od dnia złożenia wniosku. Ze względu na terminy poszczególnych etapów postępowania nie ma praktycznie możliwości skrócenia terminu wydania decyzji (np. w okresie 1 miesiąca). Tak więc jestem przekonana, że decyzja zrid, dotycząca przebudowy ul. Stawnej w Skórzewie, nie została jeszcze wydana, a tym bardziej nie uzyskała klauzuli ostateczności.
Urząd Gminy może jednak dysponować innym dokumentem pozwalającym na ogłoszenie przetargu, tzw. zwykłym pozwoleniem na budowę, wydanym na podstawie decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego. Niestety, decyzji takiej nie udało mi się znaleźć w dokumentacji przetargowej - link. W tej sytuacji, bez dostępu do pełnej dokumentacji, nie podejmuję się określić, czy przetarg ogłoszony został zgodnie z prawem. Tym bardziej, że wniosek o wydanie decyzji zrid może dotyczyć działek prywatnych, nie objętych projektem budowlanym, a które mogą stanowić poszerzenie ul. Stawnej – działki nr ewid. 227/3, 227/17, 252 i 253/1.
2.      Korzystanie z informacji. Nigdy nie kryłam, że korzystam z cudzych informacji, również tych, które publikowane są na forum Moje Dopiewo. Jednak czym innym jest korzystanie z informacji i suchych faktów, a czym innym podpisywanie się pod nie swoimi opiniami i wnioskami. Zjawiskiem nagminnym jest fakt (dotyczy to większości mediów), że poglądy, opinie czy wnioski innych osób przedstawia się jako własne. A to mi się bardzo nie podoba. Dlatego staram się, w przypadku powołania na opinię innej osoby, podać źródło. W przypadku zwykłej informacji, nie opatrzonej komentarzem, w mojej ocenie podawanie źródła nie jest już warunkiem koniecznym.
3.      W odpowiedzi dla „pawelka” dotyczącej określania procentowego udziału w przypadku dofinansowania np. inwestycji powiatowych, muszę przyznać mu rację - link . Chyba nie dość dokładnie przeczytałam jego wypowiedź – również moim zdaniem można określić procentowy udział pod warunkiem, że dofinansowanie zostanie określone także kwotowo, tak jak w uchwale Rady Gminy z 28 maja 2013 r. W ferworze dyskusji czasem pewne fakty umykają. Uważam w dalszym ciągu, że brak takiego zapisu nie stoi na przeszkodzie renegocjacji wielkości dofinansowania przebudowy ul. Poznańskiej w Skórzewie przez gminę Dopiewo. Mam cichą nadzieję, że w tym przypadku wreszcie wykaże się radny powiatowy Leszek Nowaczyk, który jak na razie nie może się pochwalić osiągnięciami na swoim stanowisku.
4.  Koszt podany w rankingu inwestycji drogowych, finansowanych z programu NPPDL, jest wartością kosztorysową. Wymóg taki wynika ze wzoru wniosku, który należy wypełnić, występując o dofinansowanie inwestycji drogowej - link

Obserwatorka I (Pierwsza)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz