wtorek, 9 września 2014

Brudna kampania wyborcza w gminie Dopiewo? (2) – Moje Dopiewo



No i mamy ciąg dalszy kampanii w wykonaniu administratora forum Moje Dopiewo. Jeżeli jeszcze ktoś miał nadzieję, że kampania będzie miała charakter merytoryczny, to ostatnie posunięcia „pawelka” i jego pomocników rozwiewają te wątpliwości.
Nie wiem jaki cel miało opublikowanie informacji dotyczącej tego, na czyim pliku Magda Gąsiorowska napisała oświadczenie o kandydowaniu na stanowisko wójta - link? Czyżby „pawelkowi” nie mogło pomieścić się w głowie, że nie tylko Adrian Napierała ma prawo do poparcia społecznego? Jak widać, nie tylko zwolennicy wójt Zofii Dobrowolskiej mają zamiar dyktować mieszkańcom, kogo należy popierać. Dotyczy to również zwolenników Adriana Napierały.
Zacznę od tego, że każdy ma prawo do swoich sympatii politycznych oraz popierania swojego faworyta w wyborach na wójta. Prawo takie mają wszyscy mieszkańcy Gminy. Tak samo więc „pawelek” czy „Dobry Pasterz” mają prawo popierać Adriana Napierałę, jak inni wyborcy Magdę Gąsiorowską czy Zofię Dobrowolską. Istotne jest, w jaki sposób się to robi. A niestety metody, jakimi posługują się w/w użytkownicy forum Moje Dopiewo, dają małe szanse, aby przekonać mnie do swojego kandydata.

Dobry Pasterz” ogranicza się wyłącznie do sloganów, nie podając ani jednego rzeczowego argumentu na potwierdzenie swojej opinii - link. Jest to tzw. pustosłowie, powszechnie stosowane w mediach przez różnej maści polityków. 
Natomiast „pawelek” nie ma wielkiego wyboru. Jak wieść gminna niesie, kiedyś był wyłącznym udziałowcem forum Moje Dopiewo. W ubiegłym roku Forum poszukiwało sponsora, groziło nawet zamknięcie strony. Dobrze byłoby, aby właściciel bądź administrator poinformował użytkowników, kto jest współwłaścicielem Forum lub głównym sponsorem? Wtedy sprawa byłaby jednoznaczna.

Przy okazji muszę zauważyć, że obawy Pani Ewy Kuczyńskiej, przedstawione na Forum, są jak najbardziej zasadne - link. Słusznie, że zadała pytanie, czy Moje Dopiewo będzie publikować obiektywne informacje o wszystkich kandydatach? Uważam, że z pewnością nie będzie i dlatego oburzenie „pawelka” jest wyjątkowo nieszczere.
Jest wiele przykładów nierzetelności administratora forum Moje Dopiewo. Wielokrotnie pisałam na ten temat na moim blogu, podając konkretne przykłady. Dowodem na nieobiektywizm może być np. wyrzucenie „foxa”, który nie chciał się podporządkować narzuconej cenzurze i miał czelność atakować prezesa ZUK Adriana Napierałę i byłego wójta Andrzeja Strażyńskiego. Niestety „fox” nie chciał przyjąć do wiadomości, że kto płaci, ten wymaga.
Koronnym dowodem mogą być najświeższe wpisy, dotyczące kandydatów na wójta. Na forum Moje Dopiewo, w poście dotyczącym Adriana Napierały jako kandydata, trudno szukać opinii krytycznych, natomiast opinie pozytywne są jedynie hasłami bez żadnego uzasadnienia. Czyżby forum Moje Dopiewo skupiało wyłącznie zwolenników Adriana Napierały?
Dla odmiany na portalu Moje Konarzewo spotkać można zarówno opinie pozytywne, jak i negatywne, i to dotyczące wszystkich kandydatów na wójta. Wniosek nasuwa się jeden – wypowiedzi użytkowników forum Moje Dopiewo najprawdopodobniej przechodzą selekcję. Metoda ta była przez administratora stosowana wielokrotnie, więc dlaczego miałby inaczej postępować w tym przypadku? O ile w przypadku Magdy Gąsiorowskiej i Zofii Dobrowolskiej, oprócz dominujących opinii negatywnych, mogą zdarzyć się również pozytywne, w przypadku Adriana Napierały dopuszczalne są wyłącznie opinie pozytywne. Przecież łatwiej jest wyrzucić niewygodny komentarz, niż z nim polemizować.

Na koniec krótkie podsumowanie. Jak wynika z opinii „pawelka” – „W swoich komentarzach staram się zawsze dotrzeć do źródeł i w sposób obiektywny je skomentować, dlatego też nie podoba mi się styl pani kampanii aby podawać insynuacje nie podparte odniesieniem do źródła. W pewnym sensie mnie to nie dziwi, gdyż obserwowałem przebieg obu poprzednich kampanii, w których angażował się założyciel komitetu My Mieszkańcy, czyli Radosław Przestacki.” – już sam udział w komitecie Radosława Przestackiego dla w/w przesądza o braku obiektywizmu. Jeżeli ktoś w ten sposób podchodzi do sprawy, to trudno z nim polemizować.
Podobnie jest z wypowiedziami typu – „A tak na poważnie, to kandydat właściwie jest tylko jeden - ADRIAN NAPIERAŁA. Właściwy człowiek na właściwie miejsce.” czy „Zofia Dobrowolska jest jedyną osobą godną stanowiska Wójta Gminy Dopiewo.”. To tak, jakby polemizować z Dekalogiem.

Podsumowując, kandydaci, którzy liczą na kampanię merytoryczną, mogą o niej zapomnieć. Aby prowadzić taką kampanię, wszyscy kandydaci musieliby dysponować rzeczową argumentacją. A z tym może być duży problem. Póki co zamierzam czekać do ogłoszenia programów wyborczych przez wszystkich kandydatów na stanowisko wójta.

P.S. Odnoszę wrażenie, że „pawelek” bardziej obawia się nowych kandydatów niż tych starających się o reelekcję. Może i słusznie, z nowymi trudniej rywalizować, jeżeli nie zna się ich poglądów, kompetencji i przyzwyczajeń. A może „pawełek” obawia się normalności w gminie Dopiewo, która może mieć miejsce po latach?

Obserwatorka I (Pierwsza)

1 komentarz:

  1. fakt, wiele razy opinie pochlebne Gąsiorowskiej a niepochlebne Napierale które usiłowałem zamieścić na forum j.w. NIE były zamieszczane!

    OdpowiedzUsuń